Portál  |  STAG  |  e-mail
English
Univerzita Palackého

Nejčastější dotazy uživatelské veřejnosti

INFORMATION IN ENGLISH | INFORMATION IN CZECH

Nejčastější uživatelské dotazy

Otázka:
Chci se přihlásit na Portál a neznám svoje uživatelské jméno. Jak jej mohu zjistit?

Odpovědˇ:
Pokud jste student, pak svoje uživatelské jméno (neboli ID Portál) najdete na portále (http://portal.upol.cz) – Odkaz Kontakty, nebo na Smlouvě o výpůjčce identifikační karty (isic, zápůjční karty), kterou jste podepisoval na CVT na oddělení karet při přebírání karty.
Pokud se v Kontaktech nenajdete nebo nemáte vytištěnou Smlouvu o výpůjčce karty k dispozici, pak můžete využít webový elektronický formulář http://www.helpdesk.upol.cz nebo v pracovní dobu zavolat na linku 1842.
Pokud jste zaměstnanec, pak Vám uživatelské jméno (login, ID Portál) sdělí Váš správce počítačové sítě, nebo na klapce 1842 p. Čeplová.
Uživatelské jméno je také vytištěno na Smlouvě o výpůjčce zaměstnanecké karty.


Otázka:
Budu se přihlašovat poprvé do portálu, jaké heslo mám použít?

Odpověď:
Při prvním přihlášení do portálu zadává uživatel jako heslo své rodné číslo bez lomítka (10 - případně 9 číslic). Po přihlášení vyzve portál uživatele ke změně hesla na jiný zabezpečený tvar, který musí mít minimálně 8 znaků, z toho je alespoň 1 písmeno a 1 číslice.


Otázka:
Chci si heslo do portálu změnit na jiný tvar. Jak to mám udělat?

Odpověď:
Po přihlášení na portal.upol.cz použijete portlet vpravo nahoře Upravit můj profil.
Vyplníte stávající heslo, nové heslo a potvrdíte změnu. Nové heslo musí mít minimálně 8 znaků, z toho je alespoň 1 písmeno a 1 číslice.
Další změna hesla je možná nejdříve po 6 minutách.


Otázka:
Jak se dostanu do své univerzitní mailové schránky?

Odpověď:
Přihlásíte se do Portálu UPOL a kliknete na portlet E-mail  >> Vstup do Webmailu . Logovací údaje jsou stejné jako do Portálu UPOL.


Otázka:
Zapomněl jsem heslo do portálu i do pošty. Jak takovou situaci řešit?

Odpověď:
V tomto případě lze provést pouze reset hesla.
Využíjte webový elektronický formulář http://www.helpdesk.upol.cz (anonymní požadavek - kategorie "Zapomenuté heslo") – nebo v pracovní dobu využijete servisní číslo 58 563 1842 a požádáte o reset hesla pracovníka CVT, nebo svého fakultního správce sítě.


Otázka:
Chtěl bych se připojit na UP do wifi sítě. Jak mám postupovat?

Odpověď:
Přesný návod najdete na https://wiki.upol.cz/upwiki/Pristup_k_pocitacove_siti . Případně můžete konzultovat se správcem sítě fakulty, na které studujete.


Otázka:
Jak se liší SSID Eduroam, Eduroama a Eduroamg?

Odpověď:
Bezdrátová síť eduroam využívá dva frekvenční rozsahy, které umožňují navýšení současně pracujících uživatelů.

  • eduroam - vysílá na frekvenci 2,4 GHz a 5 GHz
  • eduroama - vysílá na frekvenci 5 GHz
  • eduroamg - vysílá na frekvenci 2,4 GHz

Pro nastavení sítě eduroama a eduroamg zůstávají v platnosti stejná pravidla, jako pro tradiční eduroam (s výjimkou názvu SSID).

Pokud se uživateli nabízí více sítí, pak doporučujeme upřednostnit síť eduroama.

Stránka aktualizována: 30. 05. 2016, Bohdana Řeháková