Evropské projekty
Projekty v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2007–2013
Název projektu | |
1. výzva, Prioritní osa 1, KÚ | |
Rozvoj ICT kompetencí pedagogických pracovníků Olomouckého kraje pomocí e-Learningu | |
Zvýšení kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol (IVOŠ) | |
1. výzva, oblast podpory 2.2 | |
Inovace studijního programu Školský management v souladu s aktuálními požadavky na vzdělávání vedoucích pracovníků ve školství | |
Laboratoř sociálně-vědních výzkumů - inovace studijních oboru Sociologie a Politologie a evropská studia v souladu s potřebami trhu práce | |
Inovace a rozvoj kombinované formy výuky psychologie na Katedře psychologie FF UP Olomouc | |
Inovace výuky komunikativních dovedností v angličtině | |
Tvorba a naplnění kompetenčního rámce pro profesní konkurenceschopnost studentů filmových, divadelních a mediálních studií | |
Inovace studia anglické filologie o moduly odborného překladu a komunitního tlumočení | |
Rozvoj podnikatelských kompetencí studentů Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a zvyšující možnosti mezioborových studií | |
Bohemistika - obor pro třetí tisíciletí | |
Vytvoření a implementace edukačního systému podpory pohybové aktivity na českém akademickém poli | |
Rozvoj klíčových kompetencí studentů zubního lékařství | |
Inovace studijního programu Všeobecné lékařství se zaměřením na primární péči a praktické lékařství | |
Inovace výuky mikroskopické morfologie v hematologii zavedením internetové virtuální interaktivní metody | |
Speciální chirurgie I. - vybrané kapitoly | |
Využití moderních technologií ve výuce lékařské biofyziky a biostatistiky na lékařských fakultách Univerzity Palackého v Olomouci, Univerzity Karlovy v Hradci Králové a v Plzni | |
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství | |
Zvýšení úrovně znalosti a praktických dovedností studentů Všeobecného lékařství pomocí eLearningu | |
Škola molekulárních biotechnologií - Profession | |
Modernizace oboru technická a informační výchova | |
Oborová prostupnost a modularizace studijních programů ve vzdělávání učitelů | |
Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů | |
Inovativní přístup k přípravě budoucích učitelů matematiky s využitím výukových modulů v anglickém jazyce | |
Environmentální vzdělávání rozvíjející uplatnění v praxi | |
Inovace studia botaniky prostřednictvím e-learningu | |
Moderní technologie ve studiu aplikované fyziky | |
Moderní prostředky ICT v přírodovědných a ekonomických oborech a jejich prezentaci | |
Inovace studia molekulární a buněčné biologie | |
Inovace a zvýšení atraktivity studia optiky | |
Optometrie pro budoucnost | |
Zvyšování Konkurenceschopnosti a Uplatnitelnosti pro studenty Rozvojových Studií | |
Zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů | |
Ošetřovatelská dokumentace v elektronické verzi - studijní disciplína kategorie A - povinný předmět | |
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci | |
1. výzva, oblast podpory 2.3 | |
Vzdělávání a zvyšování kompetencí pro konkurenceschopnost akademických pracovníků a posgraduálních studentů | |
Vzdělávání v oblasti komunikačních kompetencí a podpora vzniku vědeckýh týmů se zaměřením na pracovníky výzkumu a vývoje a studenty VŠ s vědeckým potenciálem | |
Sofistikovaná biomechanická diagnostika lidského pohybu | |
Podpora vzdělávání vědeckých pracovníků z oblasti molekulární onkologie | |
Rozšíření kvalifikačních kompetencí absolventů doktorských studijních programů na LF UP | |
Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením | |
Systémové aspekty v rozvoji lidských zdrojů a jejich flexibility jako podpora interdisciplinárního výzkumu vybraných oblastí hudební kultury | |
AescuLab - systematické laboratorní vzdělávání studentů a pracovníků VaV v oblasti Life Sciences s podporou e-learningu | |
EuroExpres - internacionalizace a inovace vzdělávání pracovníků v oblasti farmacie a biotechnologií | |
MATES - Podpora systematické práce se žáky SŠ v oblasti rozvoje matematiky | |
Pokročilé vzdělávání ve výzkumu a aplikacích nanomateriálů | |
Přírodovědec - Rozvoj odborných kompetencí talentovaných studentů středních škol ve vědecko výzkumné práci v oblasti přírodních věd | |
Rozvoj spolupráce PRAK v oblasti lidských zdrojů | |
Vzdělávání výzkumných pracovníků v Regionálním centru pokročilých technologií a materiálů | |
VaV pro praxi: ochrana výsledků VaV, licencování patentů a know-how a podpora spolupráce s průmyslem, komunikace výsledků VaV a motivace k zapojení do VaV činnosti | |
1. výzva, prioritní osa 1, MŠMT | |
Centra podpory integrace | |
Program průběžného vzdělávání učitelů základních škol vzdělávajících žáky s mentálním postižením | |
Příprava a realizace výukových materiálů pro podporu komunikační výchovy RVP ZV ve výuce českého jazyka a literatury na základních školách a víceletých gymnáziíchCZ.1.07/1.1.00/08.0018 | |
Standardy speciální edukace |
Projekty v Operačním programu Výzkum a vývoj pro inovace pro období 2007–2013
Název projektu | Registrační číslo projektu | Webová adresa |
Prioritní osa 2- Regionální VaV centra |
|
|
Centrum regionu Haná pro biotechnologický s zemědělský výzkum | CZ.1.05/2.1.00/01.0007 | |
Biomedicína pro regionální rozvoj a lidské zdroje (BIOMEDREG) | CZ.1.05/2.1.00/01.0030 | www.biomedreg.eu |
Regionální centrum pokročilých technologií a materiálů | CZ.1.05./2.1.00/03.0058 | |
Rozvoj infrastruktury pro výzkum a výuku na Lékařské fakultě UP | CZ.1.05/4.1.00/04.0136 | |
Výzkumně vzdělávací areál Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | CZ.1.05/4.1.00/4.0150 | |
Pevnost poznání | CZ.1.05/3.2.00/09.0171 | |
Natura: vědecké informační zdroje přírodních věd Prioritní osa 3, výzva 4.3. Komercionalizace a popularizace VaV | CZ.1.05/3.2.00/12.0228 | www.knihovna.upol.cz/fileadmin/user_upload/knihovna/Aktivity/PROPAGACE.pdf |
Centrum biologických oborů PřF UP Olomouc-Holice | CZ.1.05/4.1.00/11.0245 | |
Centrum doktorských studií na Filosofické fakultě UP Prioritní osa 4, výzva 2.4. Modernizace stávající infrastruktury pro výuku spojenou s výzkumem Výše příspěvku ze státního rozpočtu 14 266 177 Kč a výše příspěvku z EU 80 841 672 Kč | CZ.1.05/4.1.00/11.0243 | |
Prioritní osa 4 – Infrastruktura pro výuku na vysokých školách spojenou s výzkumem Centrum pro výuku a výzkum UP – Purkrabská Výše příspěvku ze státního rozpočtu 14 521 326,30 Kč a výše příspěvku EU 82 287 515,70 Kč | CZ.1.05/4.1.00/11.0256 | |
Prioritní osa 3 Komercionalizace a popularizace VaV Nové technologie UP v chemii a biologii | CZ.1.05/3.1.00/14.0302 | |
Prioritní osa 3 Komercionalizace a popularizace VaV Nové technologie UP v biomedicíně Výše příspěvku ze státního rozpočtu 3 887 996,85 Kč a výše příspěvku EU 22 031 982,15 Kč | CZ.1.05/3.1.00/14.0307 |
NÁZEV PROJEKTU A REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU | WEB STRÁNKY PROJEKTU |
Opatření 2.1 |
|
Vzdělávání poskytovatelů služeb minoritním skupinám obyvatelstva s ohledem na jejich uplatnění na trhu práce | http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/veda-vyzkum-zahr/Projekt_19.doc |
Opatření 3.1 | |
Centrum pro podporu integrovaného vzdělávání osob se zdravotním postižením | |
Program průběžného vzdělávání učitelů základních škol vzdělávajících žáky s lehkým mentálním postižením v oblasti člověk a zdraví | |
Formování kompetencí středoškolských učitelů v oblasti filmové, mediální a divadelní výchovy | |
Podpora integrace dětí s tělesným postižením ve školní tělesné výchově prostřednictvím Centra aplikovaných pohybových aktivit | |
Opatření 3.2 |
|
Zvýšení kvalifikace a flexibility absolventů doktorského studijního programu na LF UP | |
Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního oboru Učitelství pro mateřské školy | http://kpv.upol.cz/cz/index.php?set=uct&sub=oprlz&sec=aktivity |
Prostor pro terciární vzdělávání a kooperaci subjektů v oblasti prevence sociálně patologických jevů a sociální exkluze u dětí a mládeže v Olomouckém kraji | |
Restrukturace oboru a inovace curricul studijního oboru Rekreologie | |
CIV: Rozšíření profesních kompetencí budoucích a stávajících učitelů pomocí 10 nových výukových modulů | http://www.esfcr.cz/projekty/centrum-inovativniho-vzdelavani-civ-rozsireni-profesnich |
Kvalitativní rozvoj studia učitelství fyziky | |
Škola molekulárních biotechnologií | |
Kvalitativní inovace výtvarně-pedagogických studijních oborů | |
Modulární přístup v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů pro střední školy | |
Akční pole sociální práce - východisko i cíl studia oboru | |
Umění: prostor pro život a hru. Rozvoj studia nových povolání: a) lektor umění, b) animátor umění, c) kurátor výstav, d) manažer mediace umění | |
Zvyšování zaměstnavatelnosti studentů Univerzity Palackého v Olomouci: nové dovednosti pro znalostní ekonomiku | |
Inovace studijních programů bohemistiky s ohledem na potřeby soudobé informační společnosti | |
Aktivní začlenění SŠ pedagogů do tvorby a využití multimediálních výukových programů ve výuce biologie | |
Distanční a prezenční vzdělávání profesních informatiků: inovace pro informační společnost | |
Inovace studijního oboru "Mezinárodní rozvojová studia" | |
Rozvoj praktických forem výuky na PF UP | http://www.upol.cz/fakulty/pf/centrum-pro-klinicke-pravni-vzdelavani/ |
Vzdělávání pedagogických pracovníků pro volnočasové aktivity osob se speciálními potřebami | |
Zvýšení potenciálu absolventů doktorských studií na PřF UP pro lepší uplatnění v konkurenčním prostředí | |
Tvorba a ověření e-learningových opor pro další vzdělávání učitelů | |
Zavedení principů medicíny založené na důkazu do výuky na vysokých školách | |
Kurz transferu technologií se zaměřením na spin-off firmy | |
Prohlubování jazykových kompetencí pro odborníky v justici | |
Inovace formy a obsahu výuky studia historie v bakalářském a magisterském stupni VŠ vzdělání | |
Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky | |
Vzdělávání pedagogů v oblasti aplikace ICT ve výuce fyziky na základních a středních školách | |
Systém psychosociální prevence pro studenty všeobecného lékařství | |
Inovace studia biochemie prostřednictvím e-learningu | |
Moderní metody výuky základů chirurgie pomocí E-learningu | |
Inovace předmětů zaměřených na využívání moderních informačních a komunikačních technologií ve výuce | |
Kurz Řízení výzkumu a vývoje a využití jejich výsledků v praxi | |
E-learningová podpora výuky patologické fyziologie na lékařské fakultě Univerzity Palackého | |
Inovace studijního programu žurnalistika s ohledem na aktuální stav informační společnosti, digitalizaci mediální sféry a rozvoj mediální gramotnosti | |
Zkvalitnění jazykově-odborné a metodické přípravy studentů učitelského studia | |
Opatření 3.3 | |
Akademie distančního vzdělávání | |
Angličtina pro veřejnou správu – kurzy pro vzdělavatele | |
Angličtina pro veřejnou správu – kurzy pro úředníky |
Projekt Mezinárodního visegrádského fondu „Zdraví, fitness a vzdělávání v zemích V4“
Univerzita Palackého v Olomouci se účastní mezinárodního projektu: „Zdraví, fitness a vzdělávání v zemích V4“. Projekt je realizován s finanční podporou Mezinárodního visegrádského fondu (http://visegradfund.org). Hlavním řešitelem projektu je Institut tělesné kultury Univerzity Kazimierza Wielkieho v Bydgoszczi (Polsko). Záměrem projektu je posílit výzkumnou spolupráci mezi vysokými školami Visegrad Group. Jeho cílem je komparace somatických charakteristik a vybraných aspektů životního stylu adolescentů (úrovně pohybové aktivity, výživových návyků a postojů k návykovým látkám) mezi zeměmi V4. Projektu se kromě Univerzity Palackého v Olomouci účastní i Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici (Slovensko), Univerzita Debrecen (Maďarsko) a spolupracuje i Národní univerzita tělesné výchovy a sportu v Kyjevě (Ukrajina). V rámci projektu bude uskutečněna Mezinárodní vědecká konference „Morfo-biomechanické a psycho-sociální aspekty životního stylu mládeže v zemích V4“, která proběhne 29. listopadu 2013 na UKW v polské Bydgoszczi Informace o projektu i konferenci naleznete na www.healthv4.ukw.edu.pl.