Prof. PaedDr. Libuše Ludíková, CSc., děkanka Pedagogické fakulty
(druhé volební období)
Jaké vize a cíle máte pro své funkční období?
V oblasti vzdělávací rozšířit kombinované formy studia, jež jsou zaměřeny k získání učitelské kvalifikace. Z dalších cílů lze uvést kupříkladu posílení orientace fakulty na výzkum, prohloubení mezinárodní spolupráce, ale i realizaci projektu výstavby Výzkumně-vzdělávacího areálu Pedagogické fakulty či dokončení modelu financování jednotlivých pracovišť na principu zásluhovosti a posílení orientace na sféru sociálního zabezpečení pracovníků.
Co vás vedlo k vaší kandidatuře?
V uplynulém období jsem se podílela na tvorbě řady projektů, z nichž některé jsou již ve fázi realizace, například maximální využití informačních technologií jak v edukačním procesu, tak i v rámci administrativy a organizace, ale některé jsou teprve nastartovány a ráda bych se podílela na jejich dokončení. Ať již jde o vytvoření podmínek pro výzkumnou činnost, rozšíření kontaktů se zahraničními institucemi, nebo o vstup fakulty do větších mezinárodních projektů. Zapomínat nesmíme ani na podporu mladých pracovníků směrem k jejich kvalifikačnímu růstu.
S čím jste v dosavadním vývoji na fakultě spokojeni a kde je třeba naopak co zlepšovat?
Přes skutečnost, že fakulta byla nucena i svá učitelská studia strukturovat, byla vytvořena taková struktura oborů, že fakulta jako celek získala akreditaci na šest let. O studium na naší fakultě je stále vysoký zájem ze strany jak čerstvých maturantů, tak zájemců z praxe. Daří se v rámci doktorských studijních programů vychovávat absolventy, kteří chtějí přímo působit či dále spolupracovat s fakultou. Na druhou stranu, i přes skutečnost, že se již zlepšily výsledky v oblasti vědy a výzkumu, je třeba v této oblasti dále velmi intenzivně pracovat.
Jaký je váš pohled na možné zavedení školného na vysokých školách?
V zásadě zavedení školného v současné době podporuji, ale předpokládám stanovení jasných pravidel, a to jak směrem k vysokým školám, tak k samotným studentům. Pro studenty je důležité, aby se školné nestalo brzdou možnosti jejich studia na vysoké škole.
Jak se podle vás projeví na chodu fakulty a potažmo UP stávající nepříznivá ekonomická situace a demografický vývoj v ČR?
Domnívám se, že důsledky demografického vývoje pro naši fakultu nemusí být vážné, neboť se připravujeme na mnohem širší nabídku v oblasti kombinovaného studia, kdy chceme být nápomocni v praxi působícím nekvalifikovaným učitelům v doplnění plnohodnotného vzdělání. Na ekonomickou situaci se postupně připravujeme řadou úsporných opatření, ale při stále nejasné vizi financování vysokých škol si netroufám vyčíslit dopady.
Tým proděkanů PdF: doc. Ing. Čestmír Serafín, Dr., Ing.-Paed., proděkan pro organizaci, rozvoj a celoživotní vzdělávání, statutární zástupce děkanky, Mgr. Pavel Neumeister, Ph.D., proděkan pro studijní záležitosti, doc. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D., proděkanka pro vědu, výzkum a zahraničí, PhDr. Milan Klement, Ph.D., proděkan pro informační a vzdělávací technologie.
Foto -mo-
Aktuální zpravodajství a publicistiku z Univerzity Palackého najdete na stránkách Žurnálu Online.