ORGANIZAČNÍ ZAJIŠTĚNÍ WEBOVÝCH STRÁNEK
Univerzity Palackého v Olomouci
(WWW STRÁNKY)
Posláním webových stránek UP je poskytovat informace vnějším i vnitřním uživatelům a zveřejňovat informace, na něž má veřejnost právo na základě zák. č. 111/1998 Sb.
Článek I
Podoba a rozsah webových stránek UP
1. Oficiální webové stránky UP reprezentují UP jako celek a jsou centrálně redigovány odpovědným redaktorem webových stránek UP. Mají jednotný vzhled i strukturu, která je dána příslušnými rubrikami na úvodní webové stránce UP.
2. Centrálně redigované webové stránky pracovišť UP
Součástí oficiálních webových stránek UP jsou stránky fakult UP až do úrovně
stránek jejich organizačních jednotek - kateder, ústavů a klinik (dále pracoviště).
Webové stránky pracovišť UP jsou centrálně redigovány odpovědným redaktorem
webových stránek UP. Mají stručný informativní obsah, který nepřesahuje rozsah
dvou normostran textu.
Doporučená osnova:
- Název pracoviště, adresa
- Všeobecné informace a stručná charakteristika pracovištěm zajišťovaných oborů
- Vědeckovýzkumná činnost pracoviště
- Zahraniční styky
- Personální složení – vedoucí, zástupce, tajemník, sekretářka, profesoři, docenti, odborní asistenti a další členové
- Telefon a e-mail
3. Rozsáhlejší webové stránky pracovišť
Postup při zveřejnění webových stránek jednotlivých pracovišť, kateder a ústavů, které přesahují rámec centrálně redigované stránky pracoviště (viz bod 2) nebo jsou požadovány v jiné grafické podobě, se řídí těmito pravidly:
Katedry, ústavy a pracoviště UP mají možnost samostatného přístupu k vlastním stránkám po dohodě s CVT,které jim zajistí uživatelský přístup.
4. Osobní stránky pracovníků a studentů UP mohou být zavěšeny na webových stránkách UP, pokud jsou v souladu se směrnicí rektora UP č. B3- 4/99 a současně nepoškozují dobré jméno UP.
Článek II
Subjekty podílející se na tvorbě oficiálních webových stránek UP
1. Odpovědný redaktor webových stránek UP přebírá informace od odpovědných pracovníků, provádí korektury příslušných textů, rozhoduje o místě jejich zavěšení do struktury webových stránek, iniciuje změnu struktury. Samostatně naplňuje rubriku Aktuality. Aktivně se obrací na odpovědné pracovníky s žádostí o aktualizaci. Je oprávněn informace upravit tak, aby odpovídaly požadavkům na rozsah a formu příslušné stránky. Definitivní textovou podobu s určením jejího místa ve struktuře webových stránek UP neprodleně předává správci webových stránek, který zajišťuje její umístění ve struktuře po technické stránce.
2. Správce webových stránek je povinen zveřejnit předané informace neprodleně, nejpozději však dle rozsahu textů a jejich typografické náročnosti do 5 kalendářních dnů.
3. Redakční rada řeší koncepční záležitosti a nedodržování této směrnice. Navrhuje a schvaluje novou strukturu nebo rozsáhlejší změny struktury webových stránek UP. Redakční radu webových stránek UP řídí prorektor pro organizaci a rozvoj UP. Jejími dalšími členy jsou odpovědný redaktor, ředitelka AVC UP, správce webových stránek a kancléř UP, který je tajemníkem redakční rady.
Článek III
Odpovědnost za tok informací a jejich aktualizaci
1. Za náplň a aktualizaci v univerzitní části stránek odpovídají prorektoři, kvestor UP, kancléř UP, ředitelé univerzitních zařízení, sekretariát AS UP a sekretariát SR UP, každý za svůj úsek. Rektor UP a prorektoři mohou určit další odpovědné osoby za dílčí stránky.
2. Za náplň a aktualizaci fakultních stránek jsou odpovědni proděkani pro organizaci a rozvoj. Tuto odpovědnost mohou proděkani delegovat písemně na jiného pracovníka.
3. Za náplň a aktualizaci stránek pracovišť UP je odpovědný vedoucí nebo ředitel dané organizační jednotky nebo jím pověřená osoba.
4. Na jednotlivých webových stránkách jsou jmenovitě vyznačeny osoby odpovědné za jejich obsah a aktualizaci, stejně jako datum aktualizace.
Článek IV
Forma informací
1. Struktura textu k zveřejnění na webové stránce musí odpovídat stávající struktuře stránky, pokud nejde o návrh stránky nové. O umístění informací vymykajících se dané struktuře rozhoduje odpovědný redaktor po dohodě s předkladatelem informace. Text zpracovaný v textovém editoru Microsoft Word 6.0 a vyšších verzích, se předává odpovědnému redaktorovi v elektronické podobě na disketě nebo e-mailem.
2. Drobné změny a požadavek na zrušení neaktuální informace (změna jména, titulu, pravopisné a jazykové korektury apod.) lze zaslat e-mailem či v písemné formě odpovědnému redaktorovi.
Článek V
Závěrečná ustanovení
V Olomouci dne 26. září 2000
Prof. MUDr. et PhDr. Jana Mačáková, CSc.
rektorka UP