SMĚRNICE REKTORKY UP č. B2-5/2000

 

Podklady pro Výroční zprávu o činnosti UP a hodnocení činnosti UP

 

(1) Vzhledem k tomu, že ve smyslu zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), (dále jen “zákon”)

    1. UP vypracovává podle § 21 odst.(1), písm. a) každoročně Výroční zprávu o činnosti UP (dále jen “zpráva o činnosti”),
    2. kterou její rektorka předkládá podle § 9 odst.(1), písm. d) ke schválení Akademickému senátu UP po předchozím vyjádření Správní rady UP podle § 15, odst. (2), písm. c),
    3. a vzhledem k tomu, že UP má za povinnost předložit zprávu o činnosti na MŠMT do 15. května každého roku v doporučené osnově a zveřejnit ji,

vydávám pro realizaci této činnosti následující pokyny:

  1. Podklady pro zprávu o činnosti a hodnocení činnosti UP, které nelze získat z centrálních databází, dodají součásti UP (tj. děkani jednotlivých fakult, ředitel Informačního centra UP, kancléř za RUP a ředitelka kolejí a menz za SKM UP) nejpozději do 31. března tohoto roku prorektorovi pro organizaci a rozvoj UP.
  2. Jednotlivé součásti zpracují požadované podklady podle příslušné rámcové osnovy uvedené v příloze č.1.
  3. Součásti předloží požadované podklady v elektronické formě (pokud možno textový editor Word97, *.rtf) a v jednom výtisku.
  4. Pracovníci odpovědní za správu centrálních databází připraví podklady pro vypracování zprávy o činnosti podle pokynů prorektora pro organizaci a rozvoj UP nejpozději do 15. března tohoto roku.
  5. Součástí zprávy o činnosti jsou výsledky hodnocení činnosti, které provede komise vedena prorektorem pro organizaci a rozvoj UP a složena z ostatních prorektorů a po jednom zástupci akademických pracovníků z každé fakulty. Děkani oznámí (pokud tak již neučinili) prorektorovi pro organizaci a rozvoj UP jména a kontaktní adresy delegovaných členů komise do 15. března tohoto roku.
  6. Komise vedená prorektorem pro organizaci a rozvoj UP vypracuje zprávu o činnosti nejpozději do 20. dubna tohoto roku.

 

(2) Nejpozději do 31. března tohoto roku děkani jednotlivých fakult mi předloží zprávu o činnosti fakulty podle § 27, odst. (1), písm d) zákona. Zprávy jednotlivých fakult doporučuji zpracovat podle rámcové osnovy uvedené v příloze č.2.

(3) Tato směrnice je současně směrnicí pro hodnocení činnosti UP ve smyslu čl. 27, odst. 2 Statutu UP a nabývá platnosti a účinnosti dnem vydání.

V Olomouci, dne 17. února 2000

 

prof. MUDr. et PhDr. Jana Mačáková, Csc.
rektorka UP

 

 

Přílohy:

č. 1 Podklady pro zprávu o činnosti a hodnocení UP

č. 2 Rámcová osnova Výroční zprávy o činnosti fakult UP

 

Příloha č. 1

Podklady pro zprávu o činnosti a hodnocení UP

 

Fakulty:

Vědecká činnost

  1. Zaměření výzkumu a vývoje na fakultě.
    1. Stručně charakterizovat hlavní (profilující) směry výzkumu vč. klíčových osobností.
    2. Výsledky jednotlivých směrů (monografie, velmi významné publikace v mezinárodních periodikách apod. – maximálně tři tituly za jednotlivé směry).
  2. Organizační, personální a materiální stránky.
  3. Vědecká pracoviště.
    1. Personální situace na vědeckých pracovištích.
    2. Investiční prostředky směřované do výzkumu a vývoje.
  4. Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji.
    1. Počet publikací se spoluautory mimo ČR.
    2. Hlavní spolupracující zahraniční pracoviště (konkrétní pracoviště, trvání a rozsah spolupráce).
    3. Zapojení do mezinárodních výzkumných projektů (např. 5. RP EU, granty vědeckého výboru NATO, …).
  5. Spolupráce s AV ČR, s resortními ústavy a nevládním sektorem.
    1. Společná pracoviště.
    2. Konkrétní spolupráce s AV ČR (uvést výčet výsledků).
    3. Konkrétní spolupráce s resortními ústavy (uvést výčet výsledků).
    4. Spolupráce s nevládním sektorem, tj. smluvní výzkum (uvést výčet výsledků a získaných prostředků).
  6. Zapojení fakult do záměrů a projektů interních, resortních, FRVŠ, GAČR, GAAV a dalších.
  7. Významné konference, semináře a letní školy pořádané fakultou.

Pedagogická činnost

  1. Přehled uplatnění absolventů jednotlivých typů studia.
  2. Výčet pedagogických činností realizovaných mimo studijní programy (jejich hodnocení včetně přínosu).
  3. Studijní programy v cizí řeči.
  4. Výčet uzavřených smluv o zahraniční spolupráci.
  5. Členství kolektivů a jednotlivců v mezinárodních sdruženích a institucích.
  6. Počet studentů v programech Erasmus, Lingua, Leonardo, Aktion, Ceepus, Merrill a jiné.
  7. Počet zahraničních studentů na fakultě (uveďte studijní program).
  8. Zabezpečení výuky cizích jazyků na fakultě (výsledky a personální obsazení).
  9. Počet akademických pracovníků působících v zahraničí.
  10. Počet zahraničních pedagogů a vědců působících na fakultě.
  11. Výsledky hodnocení učitelů studenty a závěry.

Spolupráce mezi fakultami

  1. Výčet a hodnocení výzkumné spolupráce.
  2. Výčet a hodnocení pedagogické spolupráce.

Doplňkové činnosti

  1. Výčet doplňkových činností fakulty.
  2. Jejich přínos pro rozvoj fakulty (hodnocen z hlediska hlavních činností fakulty).
  3. Jejich hospodářský přínos (uveďte množství získaných prostředků).

Informační centrum UP

  1. Výčet služeb, které IC UP pro fakultu zajišťuje (v rozdělení na služby knihovní, počítačové a síťové, vydavatelsko-ediční, audio-vizuální, další).
  2. Hodnocení zajišťovaných služeb.
  3. Výčet služeb, které by mělo IC UP pro fakultu zajišťovat (zdůvodnění).

Rektorát UP

  1. Výčet služeb, které RUP pro fakultu zajišťuje (neuvádějte služby, které souvisí se zákonnými povinnostmi UP jakožto právnické osoby).
  2. Výčet služeb, které by RUP měl zajišťovat pro fakultu (zdůvodnění).
  3. Hodnocení všech služeb zajišťovaných RUP pro fakultu.

Samospráva fakulty

Výčet samosprávných činností, které by UP měla přenést na fakultu (stručné zdůvodnění).

Další

Uveďte stručně dle vlastního uvážení:

  1. Náměty k hodnocení činnosti UP.
  2. Poznámky ke struktuře a chodu organizace UP.

SLO UP a FzÚ AV ČR

Vědecká činnost

  1. Zaměření výzkumu a vývoje.
    1. Stručně charakterizovat hlavní (profilující) směry výzkumu vč. klíčových osobností.
    2. Výsledky jednotlivých směrů (monografie, velmi významné publikace v mezinárodních periodikách apod. – maximálně tři tituly za jednotlivé směry).
  2. Personální situace (zaměstnanci UP a AV).
  3. Investiční prostředky směřované do výzkumu a vývoje a jejich zdroj.
  4. Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji.
    1. Počet publikací se spoluautory mimo ČR.
    2. Hlavní spolupracující zahraniční pracoviště (konkrétní pracoviště, trvání a rozsah spolupráce).
    3. Zapojení do mezinárodních výzkumných projektů (např. 5. RP EU, granty vědeckého výboru NATO, …).
  5. Spolupráce s  resortními ústavy a nevládním sektorem.
    1. Konkrétní spolupráce s resortními ústavy (uvést výčet výsledků).
    2. Spolupráce s nevládním sektorem, tj. smluvní výzkum (uvést výčet výsledků a získaných prostředků).
  6. Zapojení SLO UP do záměrů a projektů interních, resortních, FRVŠ, GAČR, GAAV a dalších.
  7. Významné konference, semináře pořádané fakultou.
  8. Výkaz publikační činnosti (pokud nebyl součástí výkazu PřF UP).

Doplňkové činnosti

  1. Výčet doplňkových činností SLO UP.
  2. Jejich přínos pro rozvoj SLO UP (hodnocen z hlediska hlavních činností SLO).
  3. Jejich hospodářský přínos (uveďte množství získaných prostředků).

Další

Uveďte stručně dle vlastního uvážení:

  1. Náměty k hodnocení činnosti UP.
  2. Poznámky ke struktuře a chodu organizace UP.

IC UP

  1. Informační infrastruktury na UP.
  2. Dostupnost informačních zdrojů na UP.
  3. Využití vnějších a vnitřních informačních systémů.
  4. Zapojení do projektu evropských vysokorychlostních sítí.
  5. Stav výpočetní techniky na UP.
  6. Výčet činností a akcí IC UP podle jednotlivých částí (KUP, CVT, AVC, VUP).
  7. Uveďte stručně dle vlastního uvážení poznámky ke struktuře a chodu organizace UP.

RUP

  1. Výčet činností a akcí Konferenčního servisu.
  2. Aktivity v oblasti Public Relations.
  3. Akce pořádané UP nebo pod záštitou UP.
  4. Uveďte stručně dle vlastního uvážení poznámky ke struktuře a chodu organizace UP.

SKM UP

  1. Výčet doplňkových činností SKM UP.
  2. Inovace a organizační změny.

 

Příloha č. 2

Rámcová osnova Výroční zprávy o činnosti fakult UP

 

1. Úvod

2. Organizační schéma fakulty UP

3. Složení orgánů fakulty UP

4. Studijní a pedagogická činnost

  1. Výzkum a vývoj

6. Akademičtí pracovníci

7. Mezinárodní spolupráce ve vzdělávání

8. Další aktivity

9. Péče o studenty

10. Rozvoj

11. Závěr

Nahoru    Zpět