Hlavní norma UP č. B1-2/2001
PROVOZNÍ ŘÁD SPORTOVNÍ HALY UNIVERZITY PALACKÉHO
V OLOMOUCI
Část I.
Základní ustanovení
Článek 1
- Provozní řád Sportovní haly Univerzity Palackého v Olomouci (dále jen
”PŘ SH”) je vydáván v souladu se Statutem UP, Organizačním řádem UP a
Vnitřním řádem UP.
- Tento provozní řád určuje zásady chování uživatelů, návštěvníků a pracovníků
SH a jejich práva a povinnosti.
- Porušení tohoto provozního řádu je důvodem k disciplinárnímu řízení
(u studentů UP), k pracovnímu postihu (u zaměstnanců UP) a zákazu vstupu
(u ostatních osob).
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 2
SH slouží zejména pro výuku studentů UP, zájmovou sportovní
činnost studentů UP a další sportovní, kulturní a jiné akce.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 3
Komplex prostor SH tvoří:
- hlavní a vedlejší hrací plochy (vnitřní i venkovní),
- tribuny diváků a ochozy,
- hráčské a sálové šatny se sprchami,
- posilovna a sauna,
- učebny a klubovny,
- pracoviště a kanceláře,
- nářaďovny,
- sklady sportovního materiálu,
- provozní, technické a sociální prostory,
- venkovní plochy (komunikace, parkoviště),
- restaurace a bufet,
- loděnice.
Podrobná specifikace je provedena technickou dokumentací
uloženou na provozně technickém odboru RUP a u vedoucího SH.
Nahoru Předpisy
a normy
Část II
Provozní pravidla a pravidla užívání prostor SH
Článek 4
Všeobecná pravidla
- Časové využívání prostor SH je dáno rozvrhem. Požadavky na rozvrh výuky
se předkládají vždy nejméně měsíc před začátkem semestru, ostatní požadavky
se předkládají průběžně.
- Požadavky na rozvrh předkládají oprávnění uživatelé.
- Rozvrh sestavuje, předkládá uživatelům ke schválení a vydává vedoucí SH.
- Tvorba rozvrhu se řídí následujícími zásadami:
- prioritně je zajišťována výuka studentů UP,
- následují akce zajišťované dlouhodobými smlouvami mezi UP a nájemci
a
- zájmová sportovní činnost studentů a zaměstnanců UP.
- Volné kapacity mohou být nabídnuty k dalším akcím, které musí být garantovány
jednorázovými nebo krátkodobými smlouvami, které na návrh vedoucího SH uzavírá
jménem UP kvestor. Rozvrh těchto akcí se rozepisuje vždy na měsíc
a musí být veřejně přístupný.
- Vstup do vnitřních prostor SH je dovolen studentům a zaměstnancům v době
jejich rozvrhových akcí. Na vyzvání vrátného nebo vedoucího SH jsou studenti
a zaměstnanci povinni se prokázat průkazem studenta, resp. zaměstnance.
- Smluvní dlouhodobí uživatelé SH se prokazuji dohodnutým způsobem.
- Ostatní samostatné osoby mohou vstoupit do prostor pouze na základě ohlášení
a zápisu na vrátnici.
- Vstup osob při hromadných akcích (sportovní, kulturní a jiné podniky s hromadnou
účastí) je možný pouze za asistence pořadatelské služby, která zajistí pohyb
osob ve vymezených prostorách.
- V celém komplexu SH je přísný zákaz kouření s výjimkou prostor
restaurace a bufetu.
- Uživatel odpovídá za dodržování předpisů BOZP, předpisů PO a hygienických
předpisů včetně případných sankcí uložených za jejich porušení příslušnými
orgány státní správy.
- Uživatel odpovídá za veškeré škody způsobené zničením, poškozením nebo ztrátou
věcí všech osob, které jsou v prostorách SH přítomny v souvislosti
s činností uživatele.
- Uživatel odpovídá za veškeré škody na zdraví a životě všech osob, které
jsou přítomny ve SH v souvislosti s činností uživatele.
- Uživatel je povinen předat užívané prostory a zařízení SH v odpovídajícím
stavu, ve kterém je převzal, s přihlédnutím k běžnému opotřebení
za dobu užívání.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 5
Pravidla používání hrací plochy hřišť
- Za veškerou činnost na hrací ploše odpovídá vyučující nebo trenér. Bez jeho
přítomnosti není možno začít s výukou nebo tréninkem.
- Vstup na hrací plochu je možný jen v čisté sálové obuvi. Vyučující
nebo trenér je povinen provádět pravidelné kontroly, zda je toto nařízení
dodržováno, a je povinen vyvodit z nedodržení přísné postihy.
- Vedoucí SH, službu konající kustod, případně vrátný mohou prostřednictvím
vyučujícího nebo trenéra provést kontrolu výše uvedeného nařízení a tuto nekázeň
potrestat vykázáním příslušné osoby ze SH, případně zrušením akce.
- Při sportovních utkáních je za dodržování nařízení podle odst. 2 tohoto
článku odpovědný hlavní pořadatel, a to i za družstvo hostí.
- Na hrací ploše je zakázáno konzumovat nápoje mimo občerstvení hráčů při
soutěžích na střídačkách. Stanovení pořadatelé odpovídají za provedení okamžitého
úklidu i při rozlití minimálního množství tekutin na hrací ploše.
- Bez souhlasu vedoucího SH nelze přeznačovat nebo jakkoliv upravovat trvalé
vymezení hracích ploch (”lajnování”), lepit značky apod.
- S technickým vybavením na hrací ploše (spouštění košů, osvětlení, ozvučení
apod.) může manipulovat pouze kustod nebo vrátný.
- Pokud je hrací plocha využívána k jiné než sportovní činnosti, musí
být její povrch chráněn krycím kobercem nebo folií. Za toto opatření odpovídá
vedoucí SH.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 6
Užívání tribuny a ochozů
- Tribuny a ochozy slouží pro shromažďování diváků při sportovních a kulturních
akcích, studentů, případně dalších osob při organizačních či jiných hromadných
akcích.
- Na tribunách a ochozech není možné provádět sportovní aktivity.
- Při výuce a tréninku odpovídá za pořádek, kázeň a poškození na tribunách
příslušný vyučující nebo trenér, při ostatních akcích pořadatel této akce.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 7
Užívání učeben a kluboven
- Učebny a klubovny slouží pro výuku studentů. Ve volné kapacitě mohou být
na základě krátkodobých nebo jednorázových smluv vedoucím SH pronajaty k jiným
účelům (semináře, školení, kurzy atp.).
- Klíče od těchto místností si mohou vyzvednout jen vyučující nebo vedoucí
příslušných smluvních akcí, kteří odpovídají za řádné využívání zařízení a
za dodržování pořádku. V případě zjištění závad při převzetí prostor
ohlásí tyto neprodleně na vrátnici. Později zjištěné poškození a ztráty budou
vymáhány na posledním uživateli.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 8
Užívání stálých pracovišť a kanceláří
- Za kanceláře, stálá pracoviště a další prostory nesou zodpovědnost osoby,
kterým byly písemně (smluvně) tyto prostory přiděleny.
- Klíče od těchto prostor jsou uloženy na vrátnici. Vyzvednout si je mohou
pouze osoby určené vedoucím pracoviště. Seznam osob oprávněných obdržet klíč
od těchto prostor je uložen na vrátnici, opis je u vedoucího SH.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 9
Užívání šaten s uzamykatelnými skříňkami
- Uživatel šaten si vyzvedne na vrátnici zámek za protihodnotu (průkaz nebo
50 Kč). Po vrácení nepoškozeného zámku na vrátnici si vyzvedne uloženou protihodnotu.
- Při hromadné akci si pověřený funkcionář převezme na vrátnici potřebný počet
zámků za zálohu 500 Kč, která mu bude vrácena po odevzdání nepoškozených zámků.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 10
Užívání šaten vybavených věšáky (pro jedno družstvo)
- Osoba odpovědná za družstvo si vyzvedne na vrátnici klíč od šatny a po ukončení
akce klíč vrací. Při vstupu do šatny provede kontrolu, zda zařízení šatny
není poškozeno. V případě poškození hlásí toto poškození na vrátnici.
Poškození, případně ztráty hradí poslední uživatel.
- Při sportovních utkáních je povinností pořadatele vyzvednout a vrátit klíč
od šaten i pro družstvo hostů a nese odpovědnost i za ztráty a škody jimi
způsobené.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 11
Užívání šatny učitelů
Klíče si vyzvedávají pověření učitelé na vrátnici a odpovídají
společně za vybavení. Ztráty a poškození hlásí neprodleně na vrátnici.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 12
Užívání ostatních prostor
Užívání sportovních a ostatních venkovních ploch v areálu
SH, komunikací, parkoviště a loděnice je řešeno v Provozním řádu loděnice
a venkovních ploch v areálu SH UP, který je přílohou č. 1 a
je nedílnou součástí tohoto PŘ SH.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 13
Provozní doba ve SH
Provozní doba je v pracovní dny od 6.00 do 22.00 hod,
ve dny pracovního klidu od 7.00 do 21.00 hod. Výjimku z provozní doby povoluje
kvestor nebo jím pověřený pracovník a u vnějších subjektů může být upravena
ve smlouvě.
Nahoru Předpisy
a normy
ČÁST III
Všeobecná a závěrečná ustanovení
Článek 14
Všeobecná ustanovení
- Za provoz SH a za maximální využívání jejich prostor odpovídá vedoucí
SH. Vedoucí haly má povinnost kontrolovat dodržování pravidel provozu, která
jsou v tomto řádu uvedena a vyvozovat z nich opatření v rámci
kompetencí daných Vnitřním řádem UP.
- Tento provozní řád je závazný pro všechny uživatele SH.
- Uživatelé, s nimiž má o užívání prostor SH uzavřený UP smluvní
vztah, mohou mít v rámci smlouvy stanovena další specifická ujednání,
která se vztahují k provozování jejich činnosti v prostorách SH.
- Při užívání prostor SH platí veškerá zákonná nařízení ohledně bezpečnosti
a ochrany zdraví při práci, hygienická nařízení a další obecně platné zákonné
předpisy.
- Uživatelé, kteří při své činnosti používají hudební produkce, odpovídají
za dodržování autorského zákona.
- Ceny pronájmů externím subjektům jsou v příslušných nájemních smlouvách
dohodnuty jako smluvní, přičemž dolní hranice je stanovena ceníkem minimálních
sazeb, který vyhlašuje kvestor pro příslušný kalendářní rok.
Nahoru Předpisy
a normy
Článek 15
Závěrečná ustanovení
Tento Provozní řád Sportovní haly UP nabývá platnosti a účinnosti dnem vydání.
V Olomouci dne 15. března 2001
Prof. MUDr. PhDr. Jana Mačáková, CSc.
rektorka UP
Příloha č. 1: Provozní řád loděnice
a venkovních ploch v areálu SH UP
Nahoru Předpisy
a normy