Dokumenty, předpisy a normy

Hlavní norma UP č. B1-1/2001

ŘÁD MENZY UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI

Akademický senát Univerzity Palackého v Olomouci ve smyslu čl.60 odst. 2 písm. f ) Statutu Univerzity Palackého v Olomouci (dále jen “statut”) schválil na svém zasedání dne 7.února 2001 tento Řád menzy Univerzity Palackého v Olomouci (dále jen “Řád menzy”).

 

Článek 1

Úvodní ustanovení

Tento řád upravuje podmínky a další náležitosti stravování ve studentské menze a navazujících výdejnách stravy Univerzity Palackého v Olomouci (dále jen “UP”).

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 2

Základní ustanovení

  1. Studentská menza, bufet a výdejny, tak jak je vše blíže specifikováno v odst. 2 tohoto článku, jsou organizačními jednotkami účelového zařízení kolejí a menz UP. V souladu s organizačním řádem UP jsou řízeny Správou kolejí a menz UP (dále jen SKM UP).
  2. Stravovací služby jsou poskytovány v těchto objektech:

    a) Menza, 17. listopadu, 17. listopadu 54, Olomouc,
    b) Výdejna jídel Šmeralova, Šmeralova 6, Olomouc,
    c) Výdejna jídel Křížkovského, Křížkovského 8, Olomouc,
    d) Výdejna jídel Přírodovědecká fakulta, tř. Svobody 26, Olomouc,
    e) Výdejna Holice, Šlechtitelů 11, Olomouc.

3. Menza SKM UP a navazující výdejny zajišťují za podmínek stanovených tímto řádem stravování:

a) studentům zapsaným ke studiu na jedné z fakult UP v Olomouci,
b) akademickým pracovníkům a ostatním zaměstnancům univerzity ve vazbě na pracovní smlouvu, nebo obdobný pracovněprávní vztah,
c) důchodcům - bývalým zaměstnancům školy v souladu s Kolektivní smlouvou,
d) účastníkům kongresů, konferencí, studijních akcí a studijních pobytů pořádaných UP včetně sportovních akcí,
e) ostatním fyzickým a právnickým osobám (cizí strávníci), pokud tím není narušen účel uvedený v písm. a), b), c), d) tohoto odstavce.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 3

Podmínky stravování osob v menze a navazujících výdejnách

  1. Stravování v menze a výdejnách je umožněno na základě průkazu studenta UP, průkazu zaměstnance UP nebo průkazu důchodce UP.
  2. Ostatním zájemcům o stravování podle čl. 2 odst. 3 písm. d,) až e) je stravování umožněno na základě identifikačních karet.
  3. Distribuci identifikačních karet pro strávníky podle odst. 2 tohoto článku, zajišťuje kancelář menzy.
  4. Ve výdejnách, kde objednávkové stravování prostřednictvím průkazů studentů UP, průkazů zaměstnanců nebo důchodců UP a identifikačních průkazů není zavedeno, objednávají si zájemci jídlo značením stravenek.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 4

Příprava jídel

  1. Příprava jídel se provádí dle schválených sborníků receptur evidovaných v databázi receptur studentského stravování, a to dle normy B nebo C. Sborník receptur je v případě reklamací k dispozici u vedoucího menzy.
  2. V zájmu zkvalitnění stravovacích služeb je ve studentské výdejně menzy prováděn v rámci hlavní činnosti doplňkový prodej teplých i studených jídel, nápojů a potravin pro studenty, zaměstnance a důchodce UP.
  3. Menza připravuje denně na objednávku pro studenty nejméně dva druhy snídaní, obědy nejméně ve čtyřech variantách a dále tři druhy večeří. V rámci provozních možností nabízí studentům celodenní výdej tzv. “minutkových jídel”.
  4. Jídelní lístek podepsaný vedoucím menzy je zveřejňován na 14 dnů předem, jídla jsou zde uváděna s množstevními parametry dokládajícími velikost porce. V jídelníčku jsou vždy označeny ceny jídel.
  5. V každé výdejně jídel je umístěna kniha přání, připomínek a stížností.
  6. Reklamace lze uplatňovat v souladu s reklamačním řádem u vedoucího menzy a vedoucích jednotlivých výdejen.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 5

Kalkulace ceny jednotlivých jídel

  1. Ceny snídaní, obědů a večeří pro stravované studenty, zaměstnance a jiné strávníky jsou každoročně upravovány s ohledem na výši osobních a věcných nákladů a cen zpracovaných surovin.
  2. Studenti zapsaní ke studiu na jedné z fakult UP mají nárok na tzv. studentskou cenu tj. platí při stravování pouze hodnotu připravených surovin, event. částečný podíl osobních a věcných nákladů.
  3. Zaměstnanci UP hradí SKM UP hodnotu zpracovaných surovin, event. částečný podíl režijních nákladů v souladu s podmínkami dohodnutými s jednotlivými organizačními jednotkami UP.
  4. Důchodcům - bývalým zaměstnancům UP, je poskytován příspěvek zaměstnavatele na úhradu části věcných a osobních nákladů připraveného jídla za podmínek dohodnutých s jednotlivými organizačními jednotkami UP.
  5. Cizí strávníci hradí plnou cenu včetně ziskové přirážky a příslušné sazby DPH.
  6. Účastníci kongresů, konferencí, sportovních studijních pobytů a akcí hradí ceny za stravování v rámci běžného provozu menzy dle příslušných kalkulací pro hlavní činnost.
  7. Kalkulaci věcných a osobních nákladů platnou pro kalendářní rok v rámci hlavní činnosti schvaluje na základě předložených propočtů kvestor UP.
  8. Ceny v rámci doplňkové činnosti jsou kalkulovány na základě interních kalkulací schválených kvestorem UP.
  9. Student zapsaný ke studiu na jedné z fakult UP v Olomouci má nárok v průběhu školního roku na dotovanou stravu v podobě snídaně, oběda a večeře. Tato dotovaná cena za stravu je platná také po dobu prázdnin pro studenty doktorských studijních programů a ty studenty bakalářských a magisterských studijních programů, kteří v době prázdnin vykonávají praxe, soustředění apod., která jsou součástí akreditovaného studijního programu.
  10. Akademičtí pracovníci a ostatní zaměstnanci univerzity si mohou odebrat pouze jeden oběd denně za podmínek stanovených Kolektivní smlouvou v ceně podle odst. 3, u dalších jídel jsou povinni v souladu s příslušnými právními předpisy hradit tzv. plnou cenu (tj. hodnotu surovin včetně osobních a věcných nákladů, ziskovou přirážku a příslušnou sazbu DPH).
  11. Ceníky připravovaných jídel dle jednotlivých kategorií strávníků jsou zveřejněny v menze a všech navazujících jídelnách a také na WWW stránkách SKM UP.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 6

Práva a povinnosti strávníků

1) Studenti zapsaní ke studiu na univerzitě, zaměstnanci univerzity popř. další strávníci mají právo:

  1. stravovat se v menze a výdejnách jídel s ohledem na kapacitní možnosti,
  2. objednávat, rušit objednávky, odebírat jídlo dle technických a organizačních podmínek menzy,
  3. podávat připomínky, přání, reklamace a stížnosti.

2) Všichni strávníci jsou povinni dodržovat časová omezení při objednávání stravy a rovněž respektovat uvedené doby provozu menzy a jednotlivých výdejen.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 7

Kontrolní činnost

  1. Kontrolní činnost v oblasti stravování upravuje v souladu s platnými předpisy Organizační řád SKM UP.
  2. V Kolejní samosprávě jsou pravidelně projednávány připomínky a podněty ze strany zástupců studentů, které jsou zveřejňovány obvyklým způsobem.
  3. Kontrolní komise jmenovaná ředitelem SKM UP pravidelně vyhodnocuje dodržování právních a jiných předpisů upravujících provoz stravovacích služeb. O své činnosti alespoň jednou za půl roku podává zprávu, která se obvyklým způsobem zveřejňuje.
  4. Stížnosti jsou vyřizovány podle platných právních norem.

Nahoru   Předpisy a normy

Článek 8

Závěrečná ustanovení

  1. Tento Řád menzy UP v Olomouci nabývá platnosti a účinnosti dnem 1. března 2001. Současně se tímto ruší Směrnice ředitele SKM UP č. 1/1998 Stravování v menze SKM UP v Olomouci.

Nahoru   Předpisy a normy

 

V Olomouci dne 23. února 2001

předseda AS UP
rektor UP

Nahoru   Předpisy a normy