|
|||||||
VNITŘNÍ PŘEDPISY PDF |
Příloha č. 1 - Organizační
struktura
Příloha č. 2 - Řídící struktura PdF UP
Příloha č. 3 - ŘídIcí činnosti orgánů PdF UP
Příloha
č. 4 - Organizační struktura děkanátu PdF UP
Příloha č. 5 - Činnosti útvarů PdF UP a jejich řízení
Příloha č. 3 - ŘídIcí činnosti orgánů PdF UP
Akademický senát PdF UP
Činnost AS PdF UP je vymezena zákonem, Statuty UP a PdF UP, Volebními a jednacími řády AS UP a AS PdF UP. AS PdF UP má v rámci svých pravomocí iniciativní, schvalovací a kontrolní funkci (S PdF UP § 3 odst. 1).
schvaluje:
- návrh vnitřních předpisů fakulty (Z §
27 odst. 1b)
- rozdělení finančních prostředků fakulty (Z § 27 odst. 1c)
- výroční zprávu o činnosti fakultry (Z § 27 odst. 1d)
- výroční zprávu o hospodaření fakulty (Z § 27 odst. 1d)
- podmínky pro přijetí ke studiu ve studijních programech uskutečňovaných na
fakultě (Z § 27 odst. 1e)
- návrh děkana na jmenování a odvolání členů vědecké rady fakulty (Z §
27 odst. 1f)
- návrh děkana na jmenování a odvolání členů discipl. komise fakulty (Z §
27 odst.1f)
- dlouhodobý záměr fakulty (po projednání v VR) (Z § 27 odst. 1h)
rozhoduje:
- na návrh děkana o zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakultních pracovišť (Z § 27 odst. 1a)
usnáší se:
- o návrhu na jmenování děkana (Z § 27odst. 1g)
kontroluje:
- využívání finančních prostředků fakulty (Z § 27 odst. 1c)
vyjadřuje se k:
- záměru děkana jmenovat nebo odvolat proděkany
(Z § 27 odst. 2b)
- návrhům studijních programů, které se uskutečňují na fakultách (Z §
27 odst. 2a)
navrhuje:
- odvolání děkana z funkce (Z § 27
odst. 1g)
- rektorovi osobu, která bude po nezbytnou dobu vykonávat funkci zastupujícího
děkana PdF UP (S PdF UP § 5 odst. 13)
má právo:
- svolat shromáždění akademické obce
fakulty (S UP § 2 odst. 3)
- zřídit poradní komise (S PdF UP § 3 odst. 4)
Děkan rozhoduje:
- o návrhu disciplinární komise fakulty
(Z § 31 odst. 3)
- o přijetí ke studiu na fakultu(Z § 50 odst. 2)
- o odvolání při přijetí ke studiu na fakultu (Z § 50 odst. 7)
- ve věcech studia studenta podle § 68 (Z § 68 odst. 4)
- o případném zastavení habilitačního řízení (Z § 72 odst. 4)
- o námitkách uchazeče proti postupu při habilitačním řízení (Z § 72 odst.
14)
- o požadavku, aby cizinci, kteří nestudují v cizím jazyce, předložili ověřený
doklad o dostatečných jazykových znalostech z českého jazyka (S
UP § 15 odst. 4)
- o výši poplatků spojených se studiem u cizinců pro daný akademický rok (S
UP § 16 odst. 7)- o obsazení volného místa po provedeném výběrovém řízení
(RVR část 1 odst. 7)
jmenuje:
- proděkany (Z § 28 odst. 5)
- členy vědecké rady fakulty (Z § 29 odst. 1)
- tajemníka (Z § 32 odst. 2)
- předsedu a členy disciplinární komise fakulty (Z § 31 odst. 1)
- vedoucí pracovišť (S PdF UP § 17 odst.4, § 18 odst. 3)
odvolává:
- proděkany (Z § 28 odst. 5)
- členy vědecké rady fakulty (Z § 29 odst. 1)
- tajemníka (Z § 32 odst. 2)
- vedoucí pracovišť (S PdF UP § 17 odst.4, § 18 odst. 3)
má právo:
- vystoupit na zasedání AS fakulty (Z §
26 odst. 4)
- požádat o svolání mimořádného zasedání AS fakulty (Z § 26 odst. 4)
- předvolat studenta k projednání studia (Z § 63 odst. 3c)
- svolat shromáždění akademické obce fakulty (S UP § 2 odst. 3)
- vypsat výběrové řízení na místa podléhající jeho kompetencím (RVR část 1
odst. 2)
- použít “Řád výběrového řízení” k obsazování uvolněných nebo nově zřizovaných
míst, popřípadě funkcí i pro další zaměstnance mimo akademických pracovníků
(RVR část 2 odst. 2)
- zřídit poradní orgány (S PdF UP § 4 odst. 5)
- stanovit výši administrativních poplatků (S PdF UP § 15 odst. 2)
- udělit medaile a ceny (S PdF UP § 21 odst. 2)
řídí:
- vědeckou radu (Z § 29 odst. 3 )
- kolegium děkana (S PdF UP § 11 odst. 2)
- své poradní orgány (S PdF UP § 11)
- účelová zařízení (S PdF UP § 18 odst. 4)
odpovídá:
- rektorovi za svou činnost při řízení fakulty
(S UP § 4 odst. 3)
- rektorovi za účelné využívaní finančních prostředků fakulty (S UP § 24 odst.
2)
- rektorovi za řádné hospodaření s majetkem svěřeným fakultě (S UP § 24 odst.
2)
- rektorovi za předložení údajů, potřebných pro provedení hodnocení činnosti
UP (S UP § 26 odst. 2)
- AS PdF UP za svou činnost ( S PdF UP § 4 odst. 1)
předkládá:
- AS PdF UP návrh rozdělení finančních prostředků
fakulty (Z § 27 odst. 1c)
- AS PdF UP návrh vnitřních předpisů fakulty (Z § 27 odst. 1b)
- AS PdF UP výroční zprávu o činnosti fakulty (Z § 27 odst. 1d)
- AS PdF UP výroční zprávu o hospodaření fakulty (Z § 27 odst. 1d)
- AS PdF UP návrh na zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakultních
pracovišť (Z § 27 odst. 1a)
- AS PdF UP návrh na jmenování a odvolání členů vědecké rady (Z § 27 odst.
1f)
- AS PdF UP návrh na jmenování a odvolání členů disciplin. komise (Z §
27 odst. 1f)
- AS PdF UP ke schválení dlouhodobý záměr fakulty (Z § 27 odst. 1h)
- VR PdF UP k projednání dlouhodobý záměr fakulty (Z § 30 odst. 1a)
- VR PdF UP návrh na složení habilitační komise (Z § 72 odst. 5)
- VR PdF UP návrh na složení komise pro řízení ke jmen. profesorem (Z §
74 odst. 3)
- rektorovi UP návrh na udělení medailí a cen UP (S PdF UP § 21 odst. 1)
vydává:
- opatření o rozsahu působnosti tajemníka
(Z § 32 odst. 1)
- opatření o rozsahu působnosti proděkanů (S PdF UP § 7 odst. 3)
- rozhodnutí o svém statutárním zástupci (S PdF UP § 7 odst. 4)
stanoví:
- použití a způsob uložení insignií UP (S
UP§ 28 odst. 2)
- náležitosti a průběh slavnostních imatrikulací a promocí (kromě absolventů
doktorského studijního programu) po konzultaci s rektorem UP (S PdF UP § 20
odst 3)
- jednoho z proděkanů svým zástupcem (S PdF UP § 7 odst. 4)
- rámcovou odpovědnost za informace o fakultě
zahajuje:
- disciplinární řízení studentů fakulty
(Z § 69 odst. 1)
- řízení ke jmenování profesorem (Z § 74 odst. 2)
zřizuje :
- kolegium děkana a další své poradní orgány
(S PdF UP § 4 odst. 5)
- komisi ke zhodnocení výběrového řízení (RVR část 1 odst. 5)
vyhlašuje:
- volby do AS fakulty, pokud AS fakulty po dobu 6 měsíců nekoná podle § 27 zákona (Z § 26 odst. 3)
Vědecká rada fakulty
schvaluje:
- studijní programy uskutečňované na fakultě
(Z § 30 odst. 1b)
- složení habilitační komise (Z § 30 odst. 1c, § 72 odst. 7)
- složení komise pro řízení ke jmenování profesorem (Z § 30 odst. 1c, §
74 odst. 3)
rozhoduje:
- o případném zastavení habilitačního řízení
(Z § 30 odst. 1c, § 72 odst. 10)
- o případném zastavení řízení ke jmenování profesorem (Z § 74 odst. 6)
vyjadřuje se:
- k otázkám, které jí předloží děkan (Z § 30 odst. 2)
projednává:
- dlouhodobý záměr a jeho každoroční aktualizaci
(Z § 30 odst. 1a)
- vnitřní předpisy pro DSP a rigorózní řízení
usnáší se:
- na návrhu jmenování docentem (Z § 30 odst.
1c, Z § 72 odst. 10)
- na návrhu jmenování profesorem (Z § 30 odst. 1c, Z § 74 odst. 6)
předkládá:
- návrh na jmenování profesorem VR UP (po
tajném hlasování) (Z § 74 odst. 6)
- VR UP udělení hodnosti “doctor honoris causa” (S PdF UP § 8 odst. 3)
- VR UP udělení medailí a případně dalších ocenění (S PdF UP § 8 odst. 3)
Disciplinární komise fakulty
projednává:
- disciplinární přestupky studentů zapsaných na fakultě (Z § 31 odst. 3)
předkládá:
- návrhy na rozhodnutí děkanovi (Z § 31 odst. 3)
Tajemník fakulty
řídí:
- hospodaření fakulty (Z § 32 odst.
1)
- vnitřní správu fakulty (Z § 32 odst. 1)
metodicky řídí:
- v rámci své působnosti pracoviště a součásti PdF UP (S PdF UP § 10 odst. 5)
zajišťuje:
- finanční prostředky na činnost a rozvoj
fakulty (S PdF UP § 10 odst. 1c)
- rozdělení finančních prostředků získaných z doplňkové činnosti (S PdF UP §
19 odst. 6)
připravuje:
- podklady pro rozdělování finančních prostředků
fakulty (S PdF UP § 10 odst. 1d)
- podklady pro zprávu o hospodaření,
- podklady pro výroční zprávu, dlouhodobý záměr a hodnocení činnosti fakulty
z oblasti své působnosti
organizuje:
- ochranu, údržbu a rozvoj majetku PdF UP a
provozní činnosti (S PdF UP § 10 odst. 1e)
- evidenci, rozbory a výkaznictví hospodaření UP (S PdF UP § 10 odst. 1f)
- řešení operativních problémů, jako člen kolegia děkana (S PdF UP § 10 odst.
1b)
má právo:
- zúčastnit se zasedání AS PdF UP s hlasem poradním (VJ AS PdF UP čl. 7 odst. 3)
kontroluje:
- hospodářskou a správní činnost všech součástí
PdF UP (S PdF UP § 10 odst. 6)
- využití hmotného investičného majetku a drobného hmotného investičního
majetku (dále HIM a DHIM )
navrhuje:
- opatření k odstranění nedostatků v hospodářské
a správní činnosti všech pracovišť fakulty v rámci svých pravomocí (S PdF
UP § 10 odst. 6)
- děkanovi způsob rozdělení finančních prostředků na kalendářní rok mezi
pracoviště fakulty (S PdF UP § 19 odst. 4)
zpracovává:
- program materiálně technického
zabezpečení
- věstník organizačně řídících aktů a interních zpráv
- smlouvy a dohody
- pravidla ekonomického řízení fakulty
- návrhy koncepce vývoje mezd a usměrňování mzdových prostředků
- metodiku rozdělení a čerpání mzdových prostředků
- zásady hmotné zainteresovanosti pracovníků fakulty
- investiční plán fakulty
- zprávy, rozbory, souhrnné pasporty a statistiky ze své oblasti pro potřeby
fakulty, UP i potřeby vnější
- na základě zákona o rozpočtových pravidlech ČR, ostatních předpisů a nařízení
a podle platné metodiky stanovuje, organizuje a předkládá obsah podkladů
ke konečnému zpracování návrhu plánu a rozpočtu nákladů a výnosů fakulty
- návrhy a konečná znění rozpisu plánu a rozpočtu na jednotlivá pracoviště fakulty
posuzuje:
- hospodářské spory
- majetkoprávní záležitosti
- účetní výpisy
rozhoduje:
- o likvidaci HIM a DHIM
- o bolestném a odškodnění
schvaluje:
- zásady hospodaření s majetkem
- plán údržby a oprav zařízení
- plán obnovy a rozšíření HIM a DHIM
- pojistné smlouvy
- účetní uzávěrku
- výplatní listiny
- refundaci mezd
ukládá:
- přesun nevyužitých HIM a DHIM
organizuje:
- ochranu státního tajemství
- požární ochranu
- civilní ochranu
- vodní hospodářství
- energetické hospodářství
- inventarizaci majetku
- inventurní rozdíly
- operativně technickou evidenci
- vypisování konkursů
spolupracuje na:
- programu materiálně technického zabezpečení
UP
- metodice rozpočtových plánů
- koncepcích rozvoje fakulty
realizuje:
- přijímání a přeřazování “dalších zaměstnanců”
(S UP § 19)
- bezpečnost a hygienu práce
- záměry rozvoje fakulty ve sféře materiálně technické, správní a sociální
- záměry personálního a sociálního rozvoje fakulty
- provádí opatření v oblasti rozpočtových změn
vyčísluje:
- manka a škody na majetku svěřeném fakultě, vede účty mank a škod, pokut a penále za fakultu a kontroluje jejich projednání ve škodních komisích.
Příloha č. 4 - Organizační struktura děkanátu PdF UP
Příloha č. 5 - Činnosti útvarů PdF UP a jejich řízení
KATEDRY PdF UP
Vedoucí katedry
Vedoucí katedry řídí práci katedry v souladu s koncepcí rozvoje katedry a fakulty. Spolupracuje s ostatními katedrami fakulty, popř. univerzity. Pokud je ke katedře přičleněno účelové zařízení, zodpovídá za jeho řízení a činnost, pokud děkan nerozhodne jinak.
Vedoucí katedry zejména:
a/ profiluje činnost katedry v souladu s aktuálními vědeckými poznatky a metodami uplatňovanými v oboru, se společenskými potřebami a posláním fakulty, akceptuje současné trendy v oblasti pedagogické praxe příslušných typů a druhů škol v ČR
b/ odpovídá za rozvoj pedagogické, vědecké nebo umělecké činnosti v rozsahu působnosti svého pracoviště a vytváří pro něj optimální podmínky
c/ řídí a organizuje činnost na katedře
d/ navrhuje děkanovi vnitřní členění katedry a odpovědné pracovníky, pověřuje pracovníky katedry činnostmi, popř. zodpovědností, určuje úkoly pracovníků katedry (vč. odborných pracovníků)
e/ zabezpečuje úkoly vyplývající ze spolupráce s praxí
f/ dbá na přiměřené materiální, finanční a personální zabezpečení činnosti katedry včetně platových a kvalifikačních záležitostí pracovníků katedry, externích učitelů, stipendistů a studentů, frekventantů doktorského studijního programu; dbá na zajištění informačních zdrojů pro činnost katedry
g/ dbá na rentabilitu veškerých činností na pracovišti
h/ navazuje kontakty s obdobnými pracovišti v České republice i v zahraničí
i/ odpovídá za hospodářskou stránku činnosti pracoviště
j/ odpovídá za řádné vedení agendy majetku katedře svěřeného
k/ odpovídá za vypracování studijních programů v oborech, jejichž výuku katedra zajišťuje
l/ o závažných souvislostech své činnosti, popř. finančních otázkách s nimi spojených, informuje neprodleně děkana fakulty.
m/ odpovídá za informace poskytované o činnosti katedry.
Zástupce vedoucího katedry
Tajemník katedry
Sekretářka katedry
Sekretářka katedry je podřízena vedoucímu katedry. Podle pokynů vedoucího katedry, jeho zástupce, případně tajemníka fakulty plní všechny administrativní a hospodářskosprávní úkoly.
ÚČELOVÁ ZAŘÍZENÍ PdF UP
DĚKANÁT PdF UP
Děkanát se člení na tyto útvary, oddělení a úseky:
1. sekretariát děkana
2. studijně-organizační útvar
3. ekonomicko-správní útvar
Děkan, proděkani a tajemník fakulty mají právo požadovat splnění úkolů a informace na všech pracovnících děkanátu v rámci svých pravomocí.
Oblast působnosti jednotlivých pracovníků děkanátu je upřesněna jejich pracovní náplní (součást pracovní smlouvy).
SEKRETARIÁT DĚKANA
Sekretariát děkana vykonává a zajišťuje agendu všeobecné povahy, která souvisí s funkcí děkana. Sekretariát je přímo řízen děkanem fakulty.
Sekretariát děkana:
STUDIJNĚ-ORGANIZAČNÍ ÚTVAR
Studijní oddělení
Studijní oddělení vykonává a zajišťuje agendu na úseku pedagogickém. Studijní oddělení řídí, jeho činnost vede a za ni odpovídá vedoucí studijního oddělení, který je přímo řízen proděkany, náplní jejichž funkce jsou studijní záležitosti.
Jmenované oddělení:
Úsek pedagogických praxí
Úsek pro vědu, výzkum a zahraniční styky
Úsek pro vědu, výzkum a zahraniční
styky je přímo řízen příslušným proděkanem.
Jmenovaný úsek:
Úsek pro organizaci a rozvoj
Úsek pro organizaci a rozvoj je řízen příslušným proděkanem.
Jmenovaný úsek:
EKONOMICKO-SPRÁVNÍ ÚTVAR
Zajišťuje ekonomicko-správní činnosti PdF UP, je přímo řízen tajemníkem fakulty.
Ekonomický úsek
Zajišťuje činnosti především v oblastech objednávek, saldokonta faktur (záloh), evidence majetku, pokladní, rozpočtové.
Jmenovaný úsek:
Personální a mzdový úsek
Personální oblast
Oblast práce a mezd (dále jen “PaM”)
Mzdová oblast
Ve všech oblastech personalistiky a mezd
Provoz a údržba
Vykonává a zajišťuje veškeré úkoly související s péčí o objekty a zařízení svěřená do správy fakulty. Připravuje podklady pro zpracování koncepce investičního rozvoje fakulty a roční plán oprav, provádí drobné opravy a údržbu objektů fakulty a vnitřního zařízení. Správu budov řídí a za ni zodpovídá vedoucí správy budov.
Jmenovaný úsek:
Archiv a podatelna fakulty
Archiv fakulty:
Podatelna:
DALŠÍ ÚČELOVÁ ZAŘÍZENÍ PdF UP
Účelová zařízení PdF UP jsou uvedena v § 16 odst. 2b Statutu PdF UP. Činnost, organizaci a řízení účelového zařízení PdF UP určuje provozní řád tohoto zařízení, který vydává děkan. Účelová zařízení mohou být přičleněna k oborově příslušným katedrám.
K zajištění větší efektivnosti činnosti účelového zařízení fakulty může děkan ustanovit správní radu účelového zařízení fakulty. Jednání správní rady musí být přítomen vedoucí účelového zařízení fakulty. Správní rada je poradní orgán. Své návrhy k činnosti, rozpočtu a rozvoji účelového zařízení fakulty předkládá děkanovi ke schválení.